Snímek Broadway je pečlivě vystavěné řecké drama o lásce a ztracené identitě, které se filmovým trhákem sice nestane, zato však potěší. Jedná se totiž o nečekaně efektní a napínavou podívanou, která je na míle vzdálená od tradičních dramat tohoto typu. A vzhledem k tomu, že se navíc jedná o debut, je nutno dodat, že režijně jde o kvalitně vystavěný film, kterému tleskáme.
Na úvod je důležité zmínit, že se v tomto případě nejedná o světoznámou Broadway v New Yorku, nýbrž o divadelní scénu v řeckých Athénách. Broadway je název starého rozpadlého divadla v odlehlé části Athén, které nyní slouží jako squat a útočiště pro skupinu mladých kapsářů a bezdomovců. Pořádná dávka surovosti, se kterou je snímek natočený, dává jasně najevo, že za kamerou nestál žádný americký režisér. Christos Massalas nám servíruje svůj upřímný řecký pohled.
Partička obývající Broadway mezi sebe přijme rebelku Nelly, mladou dívku na útěku z domova, která si nějakou dobu přidělávala jako striptérka. Nemá tak problém se mezi ostatní začlenit. Společně přijdou na nápad zorganizovat pouliční taneční vystoupení, jež jsou natolik zajímavá, že přihlížející ani nezaregistrují, že mezitím byli prachsprostě okradeni. Jedné noci ukryjí v Broadwayi ukryjí zraněného cizince, po kterém jde mafie. Nelly napadne ho přestrojit za dívku a jako „kamarádka Barbara“ bude spolu s ní tančit. Co se zpočátku jevilo jako poměrně dobrý plán, se změní v poněkud dramatickou lovestory.
Zatímco americké filmy se od určitých témat zásadně odvrací nebo je obloukem obchází, Massalas jde naopak hlavou přímo proti zdi. Nedochází k žádnému přikrášlování a Broadway si nebere servítky co se námětu týče a nepáře se ani s divákem samotným. Nutno však podotknout, že se režisér nesnižuje k prvoplánové laciné „špinavosti“, nýbrž se uchyluje k nemilosrdnému realismu. Ten však prospívá nejen prostředí, ale i samotným hercům. Poměrně realistická noční můra místy působí, jako by ji divák prožíval spolu s protagonisty.
Velmi kvalitní je technická stránka, zejména zvuková a hudební. Ty ze snímku dělají napínavou podívanou.
Na škodu jsou občas až zbytečné monology a retrospektivy v ději, které působí, že režisér divákovi nedůvěřuje, a proto jej vede příliš za ručičku. Kdyby film vyprávěl svůj dramatický příběh více vizuálně a zvukově, neměla by jeho plynulost takové mezery. Vydrží-li divák do konce a překlene změť složitě propletené zápletky, může si s klidem oddechnout. Finální rozuzlení je pak poměrně nečekané a atraktivní.
Herci odvedli dobrou práci a jejich výkon dokáže celkem dobře zakrýt i poněkud prázdnější místa. Velmi kvalitní je také technická stránka, zejména zvuková a hudební. Ty ze snímku dělají napínavou podívanou. Detailní a hravá kamera hezky pracuje s kontrastem zmaru surového prostředí a všední krásy, což divákovi společně s citlivým, byť energickým střihem při tak těžkém tématu emočně ulevuje a snižuje srdeční tep.
Broadway chvílemi připomíná starou americkou klasiku Někdo to rád horké, ovšem tady vám spíše bude opravdu horko, než byste se smíchy popadali za břicho. Jedná se o bravurně zvládnutou prvotinu, která potěší nejen festivalového diváka, ale také mnohem méně artově zaměřené publikum. Atmosféra neturistických částí Athén atraktivitě snímku jedině přidává. Dokonce způsobem, že dostanete chuť si pár cenově výhodných letů do Athén vyhledat.