Demon Slayer: nesourodý spletenec dvou dílů anime seriálu

Po fenomenálním úspěchu prvního celovečerního snímku ze světa Demon Slayer přichází tvůrci oblíbeného anime seriálu s dalším filmovým rozšířením. Nejnovější snímek nese podtitul To the Hashira Training a dočkáme se v něm kombinace poslední epizody třetí série s první epizodou dosud nevydané série čtvrté. Dokáže však zaujmout a obhájit svou existenci?

Prvního filmového přírůstku do světa Demon Slayer jsme se dočkali již v roce 2020. Snímek s podtitulem Mugen Train slavil obrovský komerční úspěch a celou značku tehdy vystřelil na pomyslný piedestal celosvětové popularity. Jen o tři roky později dorazil druhý, sice rozporuplně přijatý, avšak neméně úspěšný snímek To the Swordsmith Village. Není proto žádným překvapením, že se nyní v kinech promítá už třetí celovečerní Demon Slayer. Jenže stejně jako v případě druhého filmu je i ten třetí pouhým nesourodým mixem několika dílů anime.

Po úvodních titulcích vysvětlujících základní premisu celého seriálu a několikaminutových pěveckých klipech se ocitáme uprostřed závěrečné akční sekvence třetí série. Boj mezi hlavními hrdiny a démonem z Vyšší čtyřky je přitom audiovizuálně zběsilý, nelítostný a – jak je u anime zvykem – také extrémně emocionálně vyhrocený. Snímek se ovšem po jeho skončení začne pomalu ale jistě topit v návalu nesourodých příběhových linek a opakujících se motivů.

Spojení několika dílů seriálu do jednoho celku by za jiných okolností mohlo bez problémů fungovat. V případě nejnovějšího celovečerního Demon Slayer je ale filmový formát zbytečný a krajně nevhodný. Pravda, jedinečná anime stylizace na velkém plátně působí vskutku velkolepě a snímku se po audiovizuální stránce prakticky nedá nic vytknout. Jenže po úvodní zběsilé sekvenci, která nabízí působivě natočenou, krvavou a extrémně vyhrocenou podívanou, se nejnovější filmové rozšíření oblíbeného anime promění v podivný koktejl vtipných scén, temných momentů a vysvětlujících monologů.

Jednotlivé postavy se buď překřikují v komediálních scénkách, nebo provolávají životní moudra ve smrtelně vážných dialozích. Vše působí zmateně, protichůdně, ledabyle a jakoby vytržené z kontextu. Kromě několika solidních akčních sekvencí tak stojí za zmínku v podstatě jen odměřeně pojatý, avšak příjemně mrazivý zrod hlavní záporné postavy. Ten ovšem uteče až příliš rychle na to, aby ve vás dokázal zanechat jakýkoliv hlubší dojem.

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – To the Hashira Training představuje podivný mix dvou seriálových dílů, který nedokáže obhájit filmový formát, ani svou existenci.

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – To the Hashira Training představuje podivný mix dvou seriálových dílů, který nedokáže obhájit filmový formát, ani svou existenci. Vidět neokoukanou anime stylizaci na velkém plátně je úžasný zážitek, díky němuž je celý film o něco snesitelnější. Při pohledu na roztříštěnost děje a nesourodý tón jednotlivých scén se však nedá zbavit pocitu, že se jedná pouze o marketingový tah pro nedočkavé fanoušky. Třetí filmové rozšíření proslulé anime značky je tak bohužel pro běžné diváky i zaryté fanoušky naprosto zbytečnou podívanou.

50 %

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – To the Hashira Training

Kojoharu Gotóge

Haruo Sotozaki

Júiči Terao

Manabu Kamino

Akari Kitó, Nacuki Hanae, Hiro Šimono, Jošicugu Macuoka, Tomokazu Sugita, Ken’iči Suzumura, Kana Hanazawa, Saori Hajami, Tomokazu Seki, Kengo Kawaniši, Takahiro Sakurai, Kacujuki Koniši, Kósuke Toriumi, Tošio Furukawa, Ajumu Murase, Nobuhiko Okamoto, Daisuke Namikawa, Eidži Takemoto, Tošihiko Seki, Júsaku Jara, Kóiči Jamadera, Maaja Sakamoto, Daiki Jamašita, Daisuke Egawa, Daisuke Nakamura, Fukuši Očiai, Hajato Dódžima, Iori Saeki, Micuki Nakae, Naoko Komacu, Rikuja Jasuda, Seijú Fudžiwara, Šin’ja Takahaši, Šómaru Zóza, Taketora, Wataru Hatano, Júsuke Tonozaki