Jiřího Trtíka a STRO.MY Ensemble lze slyšet na koncertech jak u nás, tak v zahraničí. Jeho hudba patří k vyhledávaným artiklům klasické hudby mladé generace skladatelů, a je inspirována novými pohledy na přírodu či duševním zdravím. Po úspěšném vydání skladby Vltava Recomposed nyní vychází Píseň tvorstva pro orchestr a sbor, která vznikla na objednávku Janáčkovy filharmonie Ostrava. Během června představí skladatel v české premiéře nový sólo program s názvem Music for Piano and Synths.
Oproti skladbě Vltava Recomposed, která přináší jiný pohled na řeku a reflektuje její proměnu za posledních 150 let, Píseň tvorstva (na text sv. Františka z Assisi) vznikla během autorova rezidenčního pobytu na portugalských Azorechu. Trtík svou inspiraci komentuje se slovy, že se všude kolem nacházely jen nekonečné vody, temné, hluboké a léčivé – na takovém místě je tak člověk neustále konfrontován s něčím obřím, věčným, nepřemožitelným, z čeho zůstává rozum stát.
Skladbu je možné si poslechnout na streamovacích platformách Spotify a Apple Music. Sopečný cover ke skladbě vytvořil renomovaný český fotograf Ondřej Holub.
Během června uvede skladatel svůj nový koncertní program pro netradiční obsazení klavír a inovativní syntezátory, který odráží dialog křehkosti lidského světa a odosobněnosti, mohutnosti digitálního světa, který nás obklopuje. Skladby navazují na tradiční formy klasické hudby obohacené o nové zvuky a barvy hudebních nástrojů 21. století.
Na programu se objeví také starší kompozice, např. klavírní transkripce z opery Kafkův dopis otci, nebo Vibrafonového koncertu Grotte. Spojení elektrické a akustické hudby spolu s light designem vytváří silný divácký zážitek, unikátní barvy a kontemplativní atmosféru.