Rocková princezna Avril se vrací na scénu

• Hannah Schönová

Rocková princezna je zpátky a s sebou přináší i dlouho očekávané album Love Sux. Návrat Avril Lavigne způsobuje pořádný flashback do roku 2002, kdy vydala svoji první desku Let Go. Známé hity jako Sk8er Boi či Complicated se odráží v sedmé studiové senzaci, která spatřila světlo světa 25. února 2022 pod křídly DTA Records.

Hned první z dvanácti písní je bombastická, a to takřka doslova. Album Love Sux nemohlo začít lépe než singlem Cannonball. Avril přivítá posluchače větou: „Like a ticking time bomb, I’m about to explode and motherfuckers, let’s go!“ Text písně dále popisuje, jak moc šílená je. Hned zkraje tak servíruje pořádnou dávku pop-punku a naznačuje, že stojí za to poslechnout si i další výbušné singly z její nové desky.

Titulní singl Love Sux nás přesvědčuje o tom, jak už ostatně lze tušit z názvu, že láska nestojí za nic. V duchu této skladby je laděné celé album, které je živé, chytlavé a divoké zároveň. Zpěvačka vždy do svých písní propisovala vlastní zkušenosti z milostné oblasti života. Hormony lásky a jejich pozitivní i negativní důsledky jí umožňují zpívat emocionálně a upřímně, jak sama Avril Lavigne už řadu let dokazuje.

Ve spolupráci s rapperem Machine Gun Kellym vznikla energická píseň Bois Lie. Jejím východiskem se stalo úsloví o minci a jejích dvou stranách. Pěvecká hádka mezi Avril a MGK končí příměřím a uvědoměním si, že holky umí lhát úplně stejně jako kluci. Při poslechu této skladby doprovázenou mým tancem uprostřed pokoje jsem hrdě souhlasila s interpretkou. Ovšem nikoli kvůli tomu, že by kluci byli lepší lháři; spíše proto, že části v podání Avril, v nichž se síla střídala s jemností, se mi líbily více. Jako žena se však přiznávám k menší zaujatosti vůči mužům.

Podobně zajímavý duet představuje singl All I Wanted s Markem Hoppusem z kapely Blink-182. Při poslechu jsem vnímala nápaditý hlasový kontrast, který skvostně doprovázel atmosféru vyvolanou textem písně. Záměrně vás zavede do teenagerského období, kdy máte nasazené růžové brýle a nejraději byste utekli od všech a všeho s člověkem, který však vaši lásku neopětuje. Přesto si jdete tvrdohlavě za svým: „All I wanted was you… Me and you, we can’t lose, I’ll take you away from here.“

Zpěvačka nepřinesla nic neočekávaného a překvapivého, prostě se drží toho, co funguje a je sakra dobré. Love Sux je nezapomenutelným nostalgickým zážitkem.

Dare To Love Me je skladba citlivějšího rázu a prokazuje vyspělost oblíbenkyně mileniálů. Avril Lavigne není pouze věčně mladá kráska v černém s pronikavým hlasem, ale také dospělá a citlivá žena. Tato píseň se odlišuje od ostatních pomalejším tempem a ukázkovým hlasovým rozsahem. Podobně laděným singlem je Avalanche. V textu jsou skryta fakta o psychické nepohodě, kdy člověk občas zkrátka tvrdí, že je v pořádku, ale uvnitř se tak necítí. Je to jako utíkat před lavinou.

Mezi jednu z mých oblíbených skladeb patří Bite Me, z níž čiší poskakující patnáctiletá Avril Lavigne. Rebelsky drzý text a videoklip toto tvrzení nezapřou. Venku je již i akustická verze s videoklipem, v němž Avril vyrobí náhrdelník ze zubů svého expřítele. Po jedenácti klenotech desku končí písní Break Of A Heartache, kde zpěvačka opět zmiňuje sráče, který jí nezničí znovu život. Lavingovské zakončení v plné parádě!

Love Sux je právem obrovským konkurentem v úvodu zmiňované debutové desky Let Go z roku 2002. Oproti poslednímu albu Head Above Water z roku 2019 je to nové mnohem pikantnější a jak sama Avril řekla: „Bylo načase to, kurva, znovu rozhoupat!“ Celý počin je plynulý, skladby na sebe dobře navazují. Pohybujeme se od nenávisti k mužskému pohlaví k lásce a chtíči. Zpěvačka zpívá o vlastních pocitech z různých fází svého života. Souvislost mezi první a poslední skladbou pak dává albu zajímavý řád. Zpěvačka nepřinesla nic neočekávaného a překvapivého, prostě se drží toho, co funguje a je sakra dobré. Love Sux je nezapomenutelným nostalgickým zážitkem, který by neměl minout nikoho, kdo zažil zlatou éru Y2K.

Nové album i nejznámější pecky předvede Avril Lavigne naživo 26. dubna roku 2023 v pražské Tipsport aréně.

100 %

Love Sux / Avril Lavigne