Imagine Dragons a jejich zbytečný druhý Act

Kapela, která letos v červnu dorazila s deskou Mercury – Act 1 do Česka a hned dvakrát roztančila letňanské letiště, má důvod znovu vyjet na turné. Ani ne po roce totiž vydala další album! Jmenuje se Mercury – Act 2 a je pokračováním již zmíněného prvního aktu. Co k tomu členy Imagine Dragons vedlo a není takové množství nových singlů na úkor kvality?

Americká hudební skupina své fanoušky rozhodně nešetří. Během krátké doby jim naservírovala 32 skladeb rozdělených do dvou částí. Mercury – Act 1 vyšlo vloni v září a obsahuje čtrnáct písní, které frontman Dan Reynolds napsal poté, co mu zemřeli dva blízcí lidé. Hlavním tématem první poloviny dvojalba je tedy smrt. Na druhé desce se zpěvák snaží na osmnácti skladbách s touto velkou ztrátou vyrovnat a posunout se vpřed. Pod oběma alby je podepsaná producentská kapacita Rick Rubin. Mercury – Act 2 spatřilo světlo světa na začátku července 2022 a jde o šestou studiovou desku čtyřčlenné kapely.

Imagine Dragons startují Act 2 již profláklým rádiovým hitem Bones. Chytlavá, popová skladba s jednoduchým refrénem, jenž předpovídá její úspěšnost na koncertech, je také součástí traileru na novou řadu seriálu The Boys. Optimisticky laděná Symphony mi podobným zněním připomněla tvorbu amerického tria AJR. Jedním z nejpovedenějších singlů alba je Sharks, který vyniká odlišností. Zpěvákovo zesilující rapování dodává „žralokům“ nezaměnitelnou image, což se o většině zbylých skladeb říct nedá. A to nejen v rámci tohoto alba. Higher Ground, ač zní relativně dobře, refrénem evokuje Natural z desky Origins.

Text rockovější Blur vypráví o člověku, který neumí být spokojený, a pořád odkládá dobu, kdy bude konečně šťastný. Na konci skladby Reynoldsův hlas utichne, a prostor tak dostávají ostatní členové. O úzkosti a touze po klidné mysli jsou skladby jako Peace of Mind či temnější Sirens. Ve skladbách Wawes, kterou okořenil pěvecký sbor, a They Don’t Know You Like I Do se Reynolds vyzpívává z bolesti způsobené odchodem blízkého přítele. Patří k emocionálně nejsilnějším, ačkoli jinak kapela s emocemi dost šetří. Album zpracovává velmi silná témata, která se zpěváka osobně dotýkají, a je škoda, že to v písních více neprocítí. Většina skladeb tak působí celkem ploše. Závěr alba se drží v pomalejším tempu a nechybí ani lovesong, jako je třeba alt-popová balada Tied.

Ve srovnání s prvním dílem Mercury nebo předchozím Origins je Act 2 sice zdařilejší, ale i tak má své mouchy. Nabízí se otázka, zda by nebylo lepší některé skladby vystřihnout a spojit Act 1 s Act 2 v jedno opravdu nadupané album. Přestože záměr kapely rozdělit desku tematicky do dvou je pochopitelný, bylo by lepší si s texty a hudbou trochu více pohrát a upřít pozornost spíš na kvalitu než kvantitu. Některé posluchače může také popudit, že si Mercury – Act 2 nelze koupit samostatně, pouze jako dvojalbum.

Imagine Dragons se ale přes všechny jejich neduhy, za které jsou kritizovaní, daří. O tom svědčí vyprodané koncerty a v jejich tónech hrající rádia i reklamní znělky. Tahle kapela zkrátka umí dělat hity, jen by u toho občas nemusela tolik tlačit na pilu.

70 %

Mercury – Act 2 / Imagine Dragons

alternativní rock