DC Liga supermazlíčků: věděli jste, že i Superman má psa?

Do kin vstoupil nový animovaný film DC Liga supermazlíčků ze světa komiksových hrdinů, mezi něž patří Superman, Batman, Wonder Woman, Aquaman a další. Pokud jste se dosud nezamysleli nad tím, jak ve všedních dnech tito superhrdinové žijí, je načase, abyste se seznámili s jejich chlupatými mazlíčky.

Supermanovým čtyřnohým přítelem je pes Krypto, který je obdařený stejnými nadpřirozenými schopnostmi jako on. Když Supermana totiž jako batole rodiče zachraňovali a vyslali vesmírným modulem na planetu Zemi, přistrčili k němu do rakety také jeho štěně. Jeden bez druhého nedají ani ránu, navzájem se ochraňují a jsou opravdovými parťáky. Když se spolu zrovna nedívají na televizi nebo není čas venčení, zachraňují svět před nebezpečnými zločinci. Přestože je Krypto superpsem a obyčejní psi mu nesahají ani po tlapky, má také své strasti. Jednou z nich je, že stárne stejně rychle jako člověk. A tou druhou, že má jako každý domácí mazlíček strach, aby nezačal svého pána nudit. Krypto navíc žárlí na Supermanovu snoubenku Lois Lane a obává se, že by ho mohla nahradit.

Během jednoho z hrdinských soubojů přitáhne padouch Lex Luthor k planetě Zemi oranžový meteorit, který se Supermanovi s Kryptem naštěstí podaří odrazit zpět do vesmíru. Jeden úlomek však spadne do nedalekého zvířecího útulku, kde se dostane do spárů zlého a pomstychtivého morčete Lulu, které díky němu dostane nadpřirozené schopnosti. Nově nabytou telekinezí pak unese nejen Supermana, ale také zbytek Ligy spravedlnosti a uvězní je, zatímco Krypto nedává pozor, protože kvůli hašteření se svým páníčkem uraženě odešel. Nezbývá nic jiného, než že se Krypto musí spolehnout na ostatní zvířátka z útulku a přemluvit je, aby mu pomohla Supermana i ostatní hrdiny osvobodit.

Superhrdinský tým složený ze samých zvířat není kupodivu žádným novým nápadem, jak Ligu spravedlnosti přiblížit dětem. Původní idea vznikla již v roce 1955, kdy se pes Krypto objevil úplně poprvé. Společně se svou zvířecí ligou byl součástí DC komiksů další řádku let. Nyní se vrací ve filmu, v němž je oproti komiksům klasická Liga spravedlnosti lehce karikovaná. Například Superman má malou hlavičku a obří tělo, Aquamanovi pak tvůrci dali místo nohou ploutve. Naopak zvířecí postavy a jejich charaktery jsou kupodivu velmi slušně zpracované. Snímek však postrádá větší interakci mazlíčků s jejich dvounohými majiteli, což je dost na škodu.

Pokud vaše děti již vyrostly z Tlapkové patroly, je DC Liga supermazlíčků tím správným dalším krokem. Pro dospělého je však film extrémně předvídatelný a místy i příliš ukřičený.

Byť se jedná o snímek pro nejmenší diváky, dospělí milovníci komiksového DC světa si taktéž přijdou na své a nejednou se zasmějí. Film naštěstí není přehnaně infantilní, žánrově bychom ho mohli zařadit mezi akční filmy pro děti, kde přebujelé a svízelné situace generují další relativně působivé okamžiky a zajímavé zápletky. Celý děj je pro dospělého diváka nicméně extrémně předvídatelný a místy i příliš ukřičený, ačkoli méně než známí Mimoni. Pro děti z příběhu vychází celkem jasné morální ponaučení: poněkud samolibý Krypto se má naučit pokoře a porozumění, spolupracovat se svými kamarády a překonat svou žárlivost vůči Supermanově snoubence. Tradiční poselství o přátelství a lásce ke zvířatům překvapivě edukuje také v oblasti chovatelství. Ve filmu se například zdůrazňuje, že psi nesmí jíst čokoládu.

Pokud vaše děti již vyrostly z Tlapkové patroly, je DC Liga supermazlíčků tím správným dalším krokem. Zakomponovaný černý humor a způsob, jakým si film utahuje ze skutečných superhrdinů, prozradí, že scénáristou a režisérem zároveň je Jared Stern. Tedy ten samý člověk, který dělal například film LEGO® Batman. Současné děti stále neomrzela 3D animace, čehož snímek využívá. Dospělí, kteří se alespoň trochu orientují v DC universu, pak ocení podprahové scénky a další nenápadné odkazy. Například když Batman vysvětluje svou zamlklost tím, že jako malý spadl do černé díry mezi netopýry, což ho po zbytek života traumatizovalo.

Stopáž filmu je 106 minut, ale děj rychle utíká, takže by u něj měli vydržet i malí diváci až do konce. Ten je samozřejmě šťastný – přeci jen se jedná o film pro děti. Tak vezměte své ratolesti nebo ratolesti vašich přátel, nasaďte si 3D brýle a užijte si tento nový animák.

65 %

DC Liga supermazlíčků

Jared Stern

Jared Stern, John Whittington

Steve Jablonsky

Dwayne Johnson, John Krasinski, Keanu Reeves, Kate McKinnon, Kevin Hart, Natasha Lyonne, Diego Luna, Vanessa Bayer, Marc Maron, Dascha Polanco, Ben Schwartz, Jemaine Clement, Daveed Diggs, John Early, Jameela Jamil, Olivia Wilde, David Pressman