Hollywood Undead to rozparádili v Hotelu Kalifornia

Americkou rap-rockovou a nu metalovou kapelu Hollywood Undead bychom mohli označit za řádné patrioty. Nejenže ve svém názvu nese odkaz na Hollywood, nyní ještě vydala album Hotel Kalifornia. Skupina, která obohatila svůj repertoár o čtrnáct nových singlů, se tak navrací do místa svého vzniku. Má deska s krvácejícím synovcem J-Doga v ulicích Kalifornie na přebalu šanci zabodovat?

Hollywood Undead oblažují uši svých fanoušků od roku 2005 a letos si na konto připsali již osmou studiovku. Po poněkud slabším dvojalbu New Empire z roku 2020 přichází Hotel Kalifornia, který lze označit za povedený počin. Pětice hudebníků vystupujících pod pseudonymy J-Dog, Funny Man, Johnny 3 Tears, Charlie Scene a Danny se tentokrát nepouští do zbytečných experimentů. Nemají potřebu se neustále trumfovat a zkrátka si hrají tu svou. I bez snahy oslnit za každou cenu ale mají američtí muzikanti co nabídnout a z 43 minut dlouhé desky je cítit čistá radost a nenucenost.

Když otevřeme pomyslné dveře Hotelu Kalifornia začne CHAOS. Pokud byste se v takovém hotelu měli ubytovat, asi nebudete skákat nadšením. Syrovější singl s hororovým videoklipem vás ale potěší. V tříminutové skladbě se u mikrofonu vystřídají všichni členové, od rapujícího Charliho Scena přes agresivnější sloku J-Doga až po melodičtější refrén v podání Dannyho. Skladba je navíc nezaměnitelná díky J-Dogovi opakujícímu slovo „chaos“ stále dokola. Následující introspektivní skladba World War Me vás chytne úplně stejně, na první dobrou.

V tanečním rytmu znějící Ruin My Life, kterou si spolu střihli Charlie Scene s Funny Manem, je klasickým klubovým singlem. Ač neoplývá kdovíjakou kvalitou textu, rozhodně je chytlavý. Temnější Wild In These Streets nás přenese do divokých ulic LA, kde nechybí násilí či drogy. Téměř na konci alba se skrývá rocková pecka City Of The Dead. Na hlavních vokálech jsou tentokrát čtyři zpěváci a Funny Man tvoří pouze doprovod Dannymu během refrénu, který v písni promarnil příležitost si pořádně zakřičet. Skladba by v refrénu unesla větší nálož. Hotel Kalifornia uzavírá poprockový singl Alright.

Tracklist alba je rozložen dobře. Slabší skladby jako Dangerous či Reclaim jsou schované uprostřed a zbytek Hotelu Kalifornia je nabitý hity, které se vám vryjí do paměti už při prvním poslechu. Ačkoliv si Hollywood Udead drží stále stejný styl a občas je znát vliv starších kousků, celkovému dojmu to vůbec neškodí. Deska sice nejspíš nepřiláká moc nových posluchačů, ale věrné fanoušky rozhodně potěší. Zpěv, na němž se podílí všichni členové kapely, se nepřebíjí s hudbou, naopak se spolu hezky snoubí. Osobně však nepovažuji za nutné, aby byli v každé skladbě namačkaní (skoro) všichni zpěváci. Kapela by mohla dát trochu větší prostor individualitě. Jinak je Hotel Kalifornia velmi zdařilou deskou napumpovanou emocemi, která vás donutí otočit volume doprava.

95 %

Hotel Kalifornia / Hollywood Undead

rap-rock, nu metal