Agent Fortune postrádá noblesu, i tak ale pobaví

Nový snímek Guye Ritchieho sází na jistotu: ostřílené herecké obsazení, zábavné akční scény a v neposlední řadě specifický humor. Komedie Operace Fortune: Ruse de guerre z prostředí tajných agentů je perfektní volbou, když máte chuť na 007, ale zároveň jste ochotní na chvíli slevit z Bondovy noblesy. Navíc kombinace skvělé režie a osobité hudby je tím, co dělá Ritchieho filmy děsně sexy.

Agentská komedie Operace Fortune, která začátkem roku vstoupila do kin, rozhodně nebude nezapomenutelným zážitkem, ani něčím, co jste ještě nikdy neviděli. Na druhou stranu zaručeně pobaví a nezklame. Guy Ritchie se statečně a až obdivuhodně vyhýbá konvencím, patosu, romantice a dokonce ani neukazuje prstem na skutečné padouchy. Jeho poselství je snadné a zřejmé: chce odlehčit a pobavit, což se mu již po několikáté úspěšně daří. Ritchieho postavy mají důvtip, styl a šarm. A v neposlední řadě také charakter, který překvapivě dostává dostatek prostoru.

Zápletka filmu je poměrně fádní. Britská vláda se snaží zastavit tajemného obchodníka přezdívaného Klika. Hrozbou je ničivá zbraň v jeho rukou. Jen nikdo neví, o jakou zbraň se jedná, kdo ji nechal vyrobit a pro koho, ani zda je nyní skutečně v Klikově držení. To vše má zjistit a vyřešit profesionální, avšak krajně arogantní špion Orson Fortune (Jason Statham). Ten má však velmi osobitý styl práce, a to takový, že nejraději vůbec nepracuje. Tento agent královského Veličenstva na rozdíl od Jamese Bonda miluje své volno a neváhá si jej za peníze britských daňových poplatníků užívat plnými doušky. Má pocit, že si přece zaslouží topit se v luxusu.

Po rozsáhlém pátrání se jako jediný možný kupec Klikovy ničivé hračky jeví obchodník se zbraněmi Greg Simmonds (Hugh Grant). Ten kromě svého byznysu miluje také filmy hollywoodské star Dannyho Francesca (Josh Hartnett). Právě Dannyho Orson „unese“ a donutí ho zahrát si svou životní roli. Jeho úkolem je být sám sebou, přilákat Gregovu pozornost a spřátelit se s ním. Jelikož je známo, že se Greg rád chlubí svými poklady, bude jen otázkou času, než Dannymu předvede svůj arzenál.

Přestože ve scénáři nedochází k žádnému překvapivému zvratu, Ritchie nedává mnoho příležitostí jej reklamovat. Operace Fortune je jednoduše zábavnou podívanou, která od začátku do konce nikde nedrhne.

I přes dvouhodinovou stopáž je snímek svižný a zábavný. Drive mu přitom dodávají sami herci, nikoliv nikterak vyšperkovaný scénář. Co se hereckého obsazení týče, sází Guy Ritchie na své oblíbence. Stathamova kumpána, profesionálního Snipera, hraje Bugzy Malone a nechybí ani ženský element v podání ledově klidné Aubrey Plaza. Hugh Grant a Josh Hartnett se nebáli opřít do své komičtější polohy a jsou tím nejvtipnějším duem, které ve filmu uvidíte. Všichni spolu perfektně fungují a navzájem se doplňují. Žádná z postav není unylá nebo nudná.

Přestože ve scénáři nedochází k žádnému překvapivému zvratu, Ritchie nedává mnoho příležitostí jej reklamovat. Operace Fortune je jednoduše zábavnou podívanou, která od začátku do konce nikde nedrhne a nezaškobrtne. Pravda, nejedná se o jeho nejlepší film. Ovšem naservíruje vše, co se od dobrého filmu očekává. Dech tedy sice nevyrazí, ale ani nezklame. Za měsíc nebudete vědět, o čem snímek byl. Případně budete mít pocit, že boj tajných agentů o nukleární zbraň, která může zničit celý svět, jste viděli už stokrát. S chutí si jej však pustíte znovu, když chcete u filmu relax. Protože je to Ritchie.

80 %

Operace Fortune: Ruse de guerre

Guy Ritchie

Ivan Atkinson, Marn Davies, Guy Ritchie

Alan Stewart

James Herbert

Christopher Benstead

Tina Kalivas

Jason Statham, Aubrey Plaza, Josh Hartnett, Cary Elwes, Hugh Grant, Max Beesley, Eddie Marsan, Eugenia Kuzmina, Kaan Urgancıoğlu, Peter Ferdinando, Lourdes Faberes, Bugzy Malone, Aksel Üstün, Sam Douglas, Conor MacNeill, Oliver Maltman, Bestemsu Özdemir