Atom Eve láká na druhou sérii Neporazitelného

Animovaný seriál Neporazitelný (2021) je emocemi a krví napěchovaná, suverénně natočená akční podívaná, již lze označit za jeden z nejlepších komiksových počinů posledních několika let. Není proto žádným překvapením, že se z něj stal téměř okamžitě hit, který kritici i běžní diváci vynášeli do nebes. Druhá a třetí série tak byly schváleny ještě před odvysíláním finálních epizod první řady. Fanoušci se tedy mohli radovat, že se s všemocným Omni-Manem nesetkávají naposledy.

Od uvedení první série nicméně uplynuly dva roky a pokračování jsme se zatím nedočkali. Co se děje? Chystají se vůbec další díly, nebo byl seriál předčasně zrušen? Podobným otázkám čelil na letošním Comic-Conu v San Diegu autor předlohy, showrunner a scénárista Robert Kirkman. Ten všechny ujistil, že druhá série je opravdu a definitivně za dveřmi a že na tu třetí nebudou muset čekat ani zdaleka tak dlouho. Zdržení přitom dával za vinu především extrémní náročnosti procesu, jakým je vznik takto rozsáhlého animovaného seriálu.

Druhé série Neporazitelného se konečně dočkáme letos na podzim, a to 11. listopadu 2023. Vysílat se bude opět na streamovací platformě Prime Video. Aby dali po dlouhém čekání světu vědět, že se Neporazitelný skutečně blíží, připravili tvůrci pro nedočkavé fanoušky malé překvapení v podobě speciálního dílu Atom Eve. V něm se vracíme v čase a zjišťujeme, jaké měla Samantha Wilkinsová alias Atom Eve dětství, kde vzala své schopnosti a jaká tragická minulost se za nimi vlastně skrývá. A speciál je to vesměs povedený.

Atom Eve je rozhodně uspokojivou jednohubkou, či chcete-li předkrmem před hlavním chodem v podobě druhé série Neporazitelného.

Animace je opět naprosto skvělá a díky krátké stopáži tento origin rychle odsýpá. Od narození se přesouváme do dětských let, která pro Samanthu kvůli jejím vrozeným schopnostem nebyla vůbec jednoduchá. Rodiče pro její nadání neměli pochopení a mezi dětmi byla přinejlepším za inteligentní podivínku. Dostáváme typický příběh dětského outsidera, který v sobě postupem času nachází schopnosti hodné superhrdiny. V tomto ohledu mě Atom Eve do jisté míry zklamala. Neporazitelný se totiž po celou první sérii úspěšně vymykal zažitým superhrdinským postupům a klišé. Atom Eve se naopak drží zavedené šablony, což je velká škoda.

Na druhou stranu se tvůrcům nedá vytknout nic zásadního. To, co dělají, dělají dobře. Pocity beznaděje, nepochopení a samoty hlavní hrdinky jsou v některých momentech téměř hmatatelné. A i když jde vesměs o předvídatelný zrod superhrdiny, nějaké to eso v rukávu se jim v závěru přece jenom podařilo vytáhnout.

Vedle šablonovité linky týkající se Samanthina těžkého dětství a postupného objevování schopností totiž vede ještě jedna dějová linie, jež nastiňuje tragické pozadí zdroje jejího nadání. Právě v této lince jdou tvůrci konečně na dřeň, a jakmile se Samantha dozví vše, co o své minulosti potřebuje vědět (a co my jako diváci už dávno víme), dostáváme skvělé finále v podobě dlouhé a nekompromisní akční scény. V ní Robert Kirkman se svým týmem pořádně vystrkuje růžky a speciální díl konečně připomíná krví nešetřícího a emoce ždímajícího Neporazitelného.

Právě finální střet nikoli dobra a zla, ale tragických a navzájem nepochopených postav je zdaleka nejsilnějším momentem celého dílu. Vše, co jsme se během padesáti minut dozvěděli, do sebe nyní skvěle zapadá. Pravda, v samotném závěru jsem přeci jen čekal ještě o něco brutálnější rozuzlení. Nic to ovšem nemění na faktu, že celkově jsem si speciální díl užil.

Na poměry Neporazitelného se sice jedná až o příliš velkou sázku na jistotu, v níž si tvůrci dobré dvě třetiny stopáže připravují půdu na finále a postupně přitom odškrtávají jednotlivé body ze šablony superhrdinských zrodů. Coby fanoušek tohoto fikčního světa jsem ale ochoten jim to odpustit, jelikož příběh nakonec dokázali zúročit v téměř bezchybném závěru, ve kterém se to všechno řeže přesně tak nekompromisně a nejednoznačně, jak je u Neporazitelného zvykem. Nadšení tedy převládá a Atom Eve je rozhodně uspokojivou jednohubkou, či chcete-li předkrmem před hlavním chodem v podobě druhé série. Na tu si přeci jen musíme ještě dva měsíce počkat, tak proč si čekání nezpříjemnit tímto speciální dílem.

70 %

Invincible: Atom Eve

Helen Leigh, Robert Kirkman

Robert Kirkman

Luke Guidici

John Paesano

Steven Yeun, Madison Calderon, Taylor Dearden, J.K. Simmons, Sandra Oh, Chris Diamantopoulos, Grey Griffin, Lauren Cohan, Phil LaMarr, Tatiana Maslany, Lance Reddick, Stephen Root, Khary Payton, Ross Marquand, Philip Solomon, Jacob Tremblay, Fred Tatasciore