Hrozba smrti. Bolestivý debut hvězdy UFC

Po fenomenálním úspěchu Hříšného tance se chtěl Patrick Swayze za každou cenu vymanit ze škatulky natvrdlého hezounka. Spojil tak síly s proslulým producentem Joelem Silverem a natočil poměrně zábavnou akční jednohubku Hrozba smrti. A právě zbrusu nové zpracování tohoto dávno zapomenutého akčního béčka nyní dorazilo na Prime Video.

Bravurně sestříhané ukázky a nadšené ohlasy slibovaly zábavnou modernizaci jednoduché westernové zápletky klasických akčních snímků. Jake Gyllenhaal se do hlavní role náležitě vyrýsoval a fanoušci MMA byli u vytržení z hereckého debutu Conora McGregora. Na dnešní poměry ohraná zápletka mohla být pod taktovkou osvědčeného akčního režiséra libůstkou pro všechny milovníky podvratného akčního žánru. Na režisérskou stoličku ovšem neusedl David Leitch, ani Gareth Evans, nýbrž poměrně vyčpělý Doug Liman. I přes fantastickou sledovanost tak výsledný snímek zůstává daleko za očekáváním.

Základní premisa Hrozby smrti je stejná jako u originálu z roku 1989 – neohrožený hlavní hrdina se srdíčkem na správném místě musí vzít spravedlnost do vlastních rukou a srovnat do latě všechny padouchy, které před něj osud postaví. Díky charismatu hlavních postav, atmosféře amerického zapadákova a suchým hláškám dokázal původní film z této omšelé zápletky vytěžit maximum a doručit úsměvně zábavnou akční báchorku o správných chlapáckých hodnotách.

Nová Hrozba smrti se sice snaží o něco podobného, fatálně v tom ale selhává. Po poměrně příjemně stylizovaném úvodu, v němž je nám představen samotářský hlavní hrdina, se děj přesune na slunné floridské pláže. Zde se ovšem celý snímek změní v podivně napsaný, zahraný i natočený patvar nesmyslných tvůrčích rozhodnutí překrucujících zákonitosti akčního žánru.

Vedlejší postavy neexistují, dialogy nejsou uvěřitelné, hlášky nefungují. Hlavní hrdina nedává smysl a akční scény sice sází na dynamiku, jenže ve většině případech jsou nepřehledné, špatně natočené, a hlavně nehezky počítačově dodělávané. Výsledný dojem přitom nezachraňují ani dvě největší hvězdy snímku. Jindy sympatický Gyllenhaal působí jako unavený ňouma bez špetky charismatu či prokreslení. McGregor coby hlavní zlosyn naproti tomu přehrává, co mu síly stačí. Jelikož ale není herec, nýbrž sportovec, pohybuje se jeho herecký projev na hraně snesitelnosti.

Vedle aktuálního snímku Hrozba smrti působí vesměs průměrný originál z roku 1989 jako vrchol akčního žánru.

Hrozba smrti bohužel nedokáže efektně pracovat s jednoduchými pravidly a zákonitostmi daného žánru. Akční scény jsou nepřehledné a podivně stylizované, postavy nesympatické a děj překombinovaně hloupý. Potenciálně zábavný akční výplach, jenž mohl být efektní poctou, a zároveň modernizací starosvětských testosteronem našlapaných snímků, se tak s přibývající stopáží mění na unylou a smysl postrádající podívanou. Vedle ní působí vesměs průměrný originál z roku 1989 jako vrchol akčního žánru.

40 %

Hrozba smrti

Anthony Bagarozzi, Chuck Mondry

Doug Liman

Henry Braham

Doc Crotzer

Christophe Beck

Jake Gyllenhaal, Daniela Melchior, Conor McGregor, Billy Magnussen, Jessica Williams, Lukas Gage, Darren Barnet, Post Malone, JD Pardo, Dominique Columbus, Arturo Castro, Joaquim de Almeida, Gbemisola Ikumelo, Travis Van Winkle, B.K. Cannon, Beau Knapp, Kevin Carroll, Catfish Jean, Jay Hieron, Craig Ng, Hannah Love Lanier, Omar Patin