Žánrově pestrý debut Feelings Place zpěvačky Anesky

Deska plná emocí. Tak by se dala ve zkratce popsat hudební novinka české zpěvačky, skladatelky a textařky Anežky Hruškové alias Anesky. Její debutové album Feelings Place vás provede pestrou škálou pocitů, které autorka vyjadřuje prostřednictvím různých žánrů. Při poslechu se tak můžete nechat unášet na vlnách folku, popu či rocku.

Hudební kariéra mladé zpěvačky z Ostravy započala před třemi lety a zdá se, že má dobře našlápnuto. Obzvláště za poslední rok toho stihla požehnaně. Vloni se jí podařilo sestavit kapelu Aneska & band, ve které ji na bicí doprovází Jakub Ides a na kytary hrají Jakub Žídek s Tomášem Raiskubem. Dalším úspěchem bylo vytvoření zpěvníku pro děti nebo získání dvou ocenění na festivalu Europe Music Awards. Na něm zabodovala s videoklipem k písni Energy, již najdete na novém albu. Do centra pozornosti se Aneska dostala také díky své účasti na SIMA tour, kde slovenské zpěvačce předskakovala.

Její debutovou desku Feelings Place si můžete představit jako příjemné místo, kde je dovoleno prožít všechny emoce, což bylo i Anežčiným záměrem. Tuto myšlenku rozvíjí především ve skladbě Feelings Place, která dala jméno celému albu. „Někdy chceme přijmout jen ty krásné a pozitivní emoce a od těch negativních chceme utíkat. Ale proč? Písní Feelings Place jsem chtěla říct, že bychom měli prožívat a vnímat všechny emoce a nedělit je na ty dobré a na ty špatné,“ vysvětluje hudebnice, jež v deseti skladbách prožívá radost, vztek i smutek.

Aneska se nebojí experimentovat a vybírá si hudební žánry podle nálady. Není nad to prožít si agresi v rocku a pak si zase zazpívat radostnou folkovou písničku. Paletu žánrů doplňují pop, indie-pop či alternativa. Zajímavá je skladba After All, která se od ostatních písní z alba trochu vymyká. Tento kousek byl schovaný přes deset let v šuplíku a nyní dostal nový kabát ve stylu elektra, jenž mu opravdu sluší.

Žánrová rozmanitost na albu souvisí také s touhou vymanit se ze škatulky a osahat si i jiné hudební styly. Jak říká sama Aneska: „Jsme bytosti a nepatříme do škatulek! Pro hudbu to platí také. Nechme se inspirovat různými žánry a ty spolu pak můžeme kombinovat.“ U začínající zpěvačky je tento přístup naprosto pochopitelný a snad jí vydrží co nejdéle. Byla by škoda zamrznout jen u folku. Minimálně album Feelings Place by to značně ochudilo.

Aneska zpívá primárně anglicky, avšak v několika skladbách zazní také čeština a v písni Singing přidá dokonce i španělštinu a francouzštinu. Ryze česky zpívá pouze ve skladbě Ve tvých očích. Jedná se o duet s René Matláškem a možná vám tato melodie bude povědomá. Její anglickou verzi Through Your Eyes totiž najdete na začátku desky. V tomto případě by však bylo lepší zůstat jen u českého znění a to druhé nahradit jinou skladbou.

Album představuje různorodou plejádu chytlavých skladeb, jež dohromady tvoří povedený celek. Střídání žánrů a jazyků zpěvačce vychází. Desku tak činí zajímavou, a zároveň tím podtrhuje svůj původní záměr. Debut Feelings Place je tak milým překvapením, které si bezesporu najde své posluchače.

90 %

Feelings Place / Aneska

pop