Neporazitelný 2: sonda do nelítostného života superhrdinů

Téměř tříleté čekání je u konce. Na streamovací platformu Prime Video konečně dorazila druhá série komiksové podívané Neporazitelný. Tvůrci se sice minulý rok snažili nedočkavé fanoušky uchlácholit speciálem Atom Eve, plnohodnotná řada je ale přece jen jiné kafe. Tedy alespoň měla být…

První série Neporazitelného nadchla diváky i kritiky po celém světě. Perfektně vystavěný superhrdinský příběh, v němž nebyla nouze o emoce ani krev, představoval nečekaně dospělé pojetí jindy barevně rozjuchaného komiksového žánru. Jenže výroba takto rozsáhlého animovaného seriálu je časově i technicky extrémně náročná. Ačkoliv se tak na druhé řadě začalo pracovat v podstatě okamžitě po skončení té první, dočkali jsme se jí až nyní. Stálo čekání za to?

Po emocionálně i fyzicky zdrcujícím závěru první série je návrat do tohoto jedinečného, avšak nelítostného světa plného hrdinů překvapivě komorně pojatým dramatem, v němž se největší důraz klade na prokreslení a vývoj jednotlivých postav. Mark Grayson alias Neporazitelný hledá životní rovnováhu. Atom Eve pochybuje o svých superhrdinských činech. Debbie Grayson se vyrovnává s krutou realitou a Strážci bojují s osobními i profesními rozpory.

Snaha tvůrců o co možná nejreálnější prokreslení všech hlavních hrdinů je očividná a samozřejmě chvályhodná. V důsledků enormně velkého množství postav se ovšem s přibývající stopáží absolutně míjí účinkem. Příběh jednotlivých epizod totiž musí neustále přeskakovat z jedné dějové linie na druhou. Některé příběhové zákruty tak často působí nedotaženě, nadbytečně a občas i značně nelogicky.

Vlivem zahlcenosti probíraných témat i postav navíc nezbývá čas na pořádné prokreslení nějakého zajímavého hlavního zlosyna. V úvodních epizodách se sice načrtne nečekaný padouch, jehož schopnosti slibují opravdu velké a bláznivě zábavné věci. Kvůli potřebě budování jiné, ještě větší hrozby (které se však dočkáme až příště) se na něj ale po většinu stopáže úplně zapomene. Na scéně se znovu objeví až v poslední epizodě, jeho finální zúčtování s Neporazitelným ovšem postrádá jakýkoliv náznak osudovosti či zadostiučinění.

Neporazitelný nadále zůstává jedinečným zjevením na poli komiksového žánru, kvalitám perfektně vystavěné první řady se ale tentokrát ani nepřiblížil.

Celkový dojem naštěstí zachraňuje perfektně zpracovaná animace, díky které vypadá celý seriál vskutku velkolepě. Chválu samozřejmě zasluhují též akční sekvence. Jak už je u Neporazitelného zvykem, jsou všechny do jedné náležitě nekompromisní a vynalézavé. V nejedné se přitom tvůrcům opět povedlo perfektně zachytit strach o život, který postavy zažívají. Atmosféru jednotlivých scén pak povětšinu času krásně dokresluje dokonale zvolená hudba.

Druhá řada jednoho z nejlepších komiksových počinů posledních let představuje suverénně natočenou superhrdinskou podívanou, ve které není nouze o krev, akci, zvraty, ani emoce. Hlavní hrdinové jsou pořád dostatečně zajímaví a nejeden moment vám dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Tvůrci se ovšem chtějí věnovat až příliš velkému množství dějových linek. Některé příběhové kličky proto působí nedotaženě či dokonce zbytečně a finálním epizodám chybí emocionální náboj závěru předchozí série. Neporazitelný nadále zůstává jedinečným zjevením na poli komiksového žánru, kvalitám perfektně vystavěné první řady se ale tentokrát ani nepřiblížil.

70 %

Neporazitelný (2. série)

• Předloha

Robert Kirkman

Helen Leigh, Robert Kirkman, Simon Racioppa, Matt Lambert, Adria Lang, Vivian Lee

Haylee Herrick, Sol Choi, Tanner Johnson, Dan Duncan, Jason Zurek

Luke Guidici

John Paesano

Steven Yeun, Madison Calderon, Taylor Dearden, J.K. Simmons, Sandra Oh, Chris Diamantopoulos, Grey Griffin, Lauren Cohan, Phil LaMarr, Tatiana Maslany, Lance Reddick, Stephen Root, Philip Solomon, Khary Payton, Ross Marquand, Jacob Tremblay, Fred Tatasciore, Zazie Beetz, Walton Goggins, Jason Mantzoukas, Gillian Jacobs, Melise, Sterling K. Brown, Peter Cullen, Daveed Diggs, Jay Pharoah, Ben Schwartz, Lea Thompson, Paul F. Tompkins, Nyima Funk, Dan Navarro, Seth Rogen, Andrew Rannells, Cleveland Berto, Cliff Curtis, Scoot McNairy, Reginald VelJohnson, Kari Wahlgren, Gary Anthony Williams, Zachary Quinto, Zehra Fazal, Clancy Brown, Mark Hamill, Kevin Michael Richardson, Rob Delaney, Rhea Seehorn, Calista Flockhart, Luke Macfarlane, Eric Bauza, Tim Robinson, Shantel VanSanten