fbpx

Móda s příchutí máslového krému

  • Soňa R. Hanušová

Co se stane, když se spojí sladké a hedvábné, máslové a barevné, lahodné a ladné? To se rozhodli zjistit Roman Janeček z cukrářského boutique Věnečky Janeček a Martina Karafiátová, zakladatelka značky hedvábných šátků Silky Gang. Výsledkem je série uměleckých fotografií, v níž se prolíná hravost a elegance s estetikou art deca.

Spojení módy a gastronomie je méně neobvyklé, než by se na první pohled mohlo zdát. Vzpomeňme například spolupráci značky Louis Vuitton a chocolatiéra Maxima Frédérica, jenž vytvořil pralinky inspirované ikonickými prvky módního domu. V kontextu českého prostředí nyní dochází k obdobnému setkání, a to cukrářského boutique Věnečky Janeček a značky hedvábných šátků Silky Gang.

Hedvábný věneček, máslový šáteček

Cukrář Roman Janeček se – jak název jeho podniku napovídá – věnuje výhradně jednomu dezertu. Tím je věneček v mini verzi a několika různých, sladkých i slaných příchutích. Martina Karafiátová zaujala zejména svými hedvábnými kolekcemi inspirovanými známými i neznámými příběhy. Společně se nyní rozhodli vytvořit vlastní fantazijní svět, v němž není nic nemožné. Svět, ve kterém se šátek může stát náplní věnečku nebo proměnit v chutný croissant. A kde naopak věneček může být šperkem a módním doplňkem.

Zadáním pro fotografku Veroniku Tůmovou bylo vytvořit sérii fotografií, jež budou reflektovat netradiční přístup obou značek ke svým produktům. Snímkům vévodí syté, výrazné barvy, jež vzbuzují touhu se zakousnout – do věnečku i šátku. Častá záměna rolí u obou produktů působí hravě, snově i lehce absurdně. A přece – jahodové věnečky coby náušnice v uších modelky působí naprosto přirozeně.