Melodramatický příběh mladičké Priscilly, která obětovala své mládí a svobodu kvůli lásce k Elvisi Presleymu, publiku učaroval již v knize Můj život s Elvisem. Tu v roce 1985 napsala právě Priscilla Presley, v té době již samostatná žena a úspěšná podnikatelka spravující Elvisův odkaz. Sofia Coppola zpracovala příběh Priscilly a Elvise na základě této knižní předlohy a držela se jí jak chronologicky, tak včetně všech důležitých detailů definujících vývoj jejich vztahu.
Je třeba hned na úvod říct, že celý děj se odehrává z pohledu Priscilly, o objektivitě tedy z pochopitelných důvodů nemůže být řeč. Tuto linku Coppola ani na okamžik neopouští. Jde dokonce tak daleko, že až na jeden akustický úryvek v úvodu filmu u klavíru nezazní po celý film ani jedna Elvisova píseň. I závěrečné zjevení Elvise na podiu snímaném zezadu v ikonických tanečních pohybech doprovází pouze neutrální hudební podkres.
![](https://maomai.cz/wp-content/uploads/2024/06/04-priscilla-foto-1024x768.jpg)
Film mapuje vztah dvou nesourodých a nerovných osobností, a to od jejich seznámení na americké základně v Západním Německu. Presley sloužil v armádě a tehdy patnáctiletá studentka Priscilla mu byla představena na jedné páteční soukromé party. Nakolik se do ní Elvis zamiloval kvůli stesku vůči Americe a nakolik již cítil možnost „vychovat“ si dokonale oddanou partnerku vhodnou pro jeho životní styl, je dodnes otázkou. Neodpovídá na ni ani film, ani kniha a pravděpodobně na ni nezná odpověď ani sama Priscilla…
![](https://maomai.cz/wp-content/uploads/2024/06/02-priscilla-foto-1024x768.jpg)
Jejich vztah každopádně vydrží i Elvisův návrat do Ameriky, a to především díky trpělivosti Priscilly, která na něj dva roky oddaně čeká a svůj mladý život spíše přežívá. Nakonec do Ameriky jako teenager odjíždí za podmínky, že dostuduje střední školu a bude žít pod dohledem Elvisovy rodiny. Podivnost tohoto nastavení, zvlášť v souvislosti s věkovým rozdílem mezi ní a Elvisem, je alespoň zmírněna jeho nezájmem o čistý sexuální vztah.
Priscilla je poté dennodenně vystavena vlivům spojených s životem rockové hvězdy, jakou Presley byl – prášky na spaní i energii, neustálé obklopení suitou kamarádů, bujaré večírky a nekonečné party v Gracelandu. Brzy také poznává negativní stránku Elvisovy osobnosti, kdy se musí podřizovat jeho vkusu, nárokům na její čas a mít absolutní pochopení pro jeho právo na svobodu, což v překladu znamená jeho neustálé nevěry.
![](https://maomai.cz/wp-content/uploads/2024/06/08-priscilla-foto-1024x766.jpg)
Manipulace je stále sofistikovanější, ale Priscilla již nemá kam utéct, vsadila na něj příliš mnoho. Proto postupně přistoupí na jeho hru a dotáhne ji až ke svatbě a společnému dítěti. Právě rozhovor o těhotenství však brilantně ukazuje vnitřní strach Priscilly ze ztráty posledního kousku svobody a šance na zajímavější společný život. V tu chvíli si plně uvědomuje svou osamocenost a oddanost „rodinnému krbu“, namísto prožívání svého mládí, k čemuž nikdy nedostala šanci.
Coppola natočila film pro milovníky vztahových dramat, již méně pro fanynky Elvise jako zpěváka.
![](https://maomai.cz/wp-content/uploads/2024/06/09-priscilla-foto-1024x768.jpg)
Copolla hraný děj umně prokládá sekvencemi natočenými jako home video, které přináší silnou autenticitu reálného života v Gracelandu. Sledujeme na nich hrátky u bazénu, skotačení party kamarádů i nekonečné pijatiky. Stylizace těchto záběrů je úchvatná, jako bychom sledovali útržky dokumentů ze zlaté éry Hollywoodu.
V závěru filmu se ukazuje, že Elvis měl vlastně pravdu v jednom – dokud bude držet Priscillu v izolaci od vnějšího světa a názorů, může ji ovládat a vztah má šanci přežít. Jakmile však objeví možnost být sama za sebe, již se své šance nevzdá a odhodlaně opustí v očích jiných stále ještě „krále rocku“, v těch jejích jen na drogách závislého a ztraceného člověka.
![](https://maomai.cz/wp-content/uploads/2024/06/06-priscilla-foto-1024x768.jpg)
Coppola dokázala citlivě popsat pocity mladé ženy i její přeměnu z mladého děvčátka zamilovaného do dospělého muže v ženu uvědomující si vlastní důležitost. V 35mm kopii, ve které byl film k zhlédnutí v kině Světozor, navíc díky hloubce obrazu a barvám přináší o třídu vyšší zážitek. Coppola natočila film pro milovníky vztahových dramat, již méně pro fanynky Elvise jako zpěváka.